torsdag 21. august 2008

Endelig framme

Hei alle sammen!

Itte over 24 timer med reising så e eg endelig framme i mitt nye hjem. Eg bor nå i ein liten by kalt Bemidji nord i Minnesota. Her bor eg samen med min vertsfar, Rollie, min vertsmor, Cathy, hunden dis, Lui og ca 13 kuer. De har 3 sønner, og, men de har alle flytta ut. Min vertsfamilie virke utrolig greie! De gjør alt for at eg ska ha det bra og føle meg hjemme, og det gjør eg. De bor på ein liten bondegård i et ganske farmer-inspirert, koselig hus, ca 15 min kjøring fra sentrum. Tror de syns høner e ganske tøft. De har vertfall malt det rundt forbi i heila huset. Eg har fått mitt eget, ganske stort, rom med ein store seng+ eg eget bad, så det e herligt:)

I dag var eg på min første fotball trening og omvisning på skolen. Det va veldig kjekt, alle va utrolig greie, men eg kan ikkje akkuratt skryte av fotball skilså dis. Kanskje fordi eg trente med 2-er laget (eg må begynne der, siden eg ikkje rakk try-out), men eg tror det e ett litt aent nivå i Norge. Vidar hadde slått disse 10-0, lett, for å sei det sånn. Men det va allikevell, som sagt, veldig kjekt! Skolen va diiger! Tippe det komme te å ta ei stond før eg finne fram der! Alt e på den skolen, de har til og med eget TV studio, så eg glede meg te skolestart!

Litt fakta om byen:
I Bemidji bor det ca 10 000 innbyggere, men det bor ein del folk utenfor byen, så det bor ca 30 000 innbyggere i området. Byen ligge veldig langt nord, så det blir veeldig kaldt om vinteren! 20- grader, og snø fra november te april e heilt normalt. Heldigvis, heldig som eg e, så har eg havna i ein famile som reise ein del. De ska blant aent ta meg med te Calefornia og Hawaii, så eg blir ikkje heilt albino. Siden eg bare har vore i byen i 1 dag, så e det ikkje så veldig mye mer eg kan sei, men eg har inntrykk av at det e ein veldig koselig, liten by, som eg glede meg te å bo i det neste året.

Skjøl om eg har det veldig bra i Minnesota, så savne eg Norge. Alt e veldig annerledes så det komme nok te å ta ein liten stund før eg komme heilt inn i den amerikanske kulturen.

talk to you guys later

Au revoir

3 kommentarer:

Line sa...

ååh! D hørres kjempe kjekt ut! =) Tror du komme t å få d heilt supert! =D så får du rula fotball banen! ;) savne deg på skolen!! =( Stooor kos fra Line! =)

Hanne Løge sa...

whohoo. du eie alle. glede meg til å hørra mer! kos deg masse! klem ms mullins

Liv sa...

Heia
Kjekt å lese kossen det går med deg.
Hørres heilt fantastisk ut.
Glede meg til å hørre mer. Ta vare på deg selv. Klem fra Liv