torsdag 11. september 2008

Liten oppdatering fra Bemidji

Mye har skjedd siden sist gang eg blogga, og eg har utrolig mye å fortella! Har blant aent begynt på skolen, vore på Amerikansk fotballkamp, spelt mye fotball, vore i tvillingbyene osv, osv. Siden eg har opplevd så utrolig mye de 3 siste ukene så e det vanskelig å fortella om alt, men eg tenkte eg konne fortella litt av det kjekkaste.

Som eg sa så har eg spelt MYE fotball! Me spele og trene 6 ganger i uken, og då som regel 3 treninger og 3 kamper. Ganske hardcore spør du meg..! Torsdag 28, august spelte eg min andre kamp, men denne gangen med Varsity. De e ganske mye bedre enn JV, så det e mye kjekkere nå. Me spelte mot Detroit Lakes, og vant overraskende nok 3-0. Ellers har me vonne 2 te kamper og tapt 3, så me e et heilt okey lag spillemessig, men veldig gode sosialt.

Torsdagskveld, itte kampen mot Detroit Lakes, kom ein av mine 3 vertsbrødre og hans kjæreste på helgebesøk fra Minneapolis. Martin og Moe, min "bror" og hans kjærest, va begge kjempekjekke og de hadde fult program for meg heile helgen. Me va blant aent i Duluth å klatra i ein stor klartevegg, sto masse på wakeboard og kjørte vannskooter. Alt dette va konge, men helgens høydepunkt va allikevell fredagskvelden. Forrige, forrige fredag va eg nemlig på min første amerikanske fotball kamp! Det va sykt, sykt kjekt! Masse liv og akkuratt sånn eg hadde forestilt meg at det sko ver. Itte fotballkampen gikk meg og mange andre te ein som hette Evan. Her brente med bål, grilte og koste oss. Eg har ingen innetider her borte (sweet!), så me va ute te langt på natt, og eg blei kjent med mange nye, kjekke folk!

Highschool...!

Helgen va øve, og det va tid for skolestart! Skjøl om eg gleda meg mest så va eg ganske nervøse når eg inntredde den store byggningen med 1500 folk, men te min store lettelse gjekk det veldig bra! Alle e kjempekjekke og veldig imøtekommende+ eg kjente allerede någen fra før av, så eg følte meg faktisk ikkje aleina ein einaste gang. Fagene eg har e Gym, Business, Matte og Etnisk mat, så det e ganske chill.

Itte 4 kjekke, raske dager på skolen va det helg igjen. Fredag itte trening va det klart for min første roadtrip! Meg, Molly, Sarah, Sam og Bronwyn kjørte te Breinard, ein liten by to timer fra Bemidji, for å se Lumberjacks banke Brainards i Amerikansk fotball. Desverre tapte de, men de spelte itte min meining ganske bra, så eg tok ikkje tape så tungt. Kjekk tur hadde med hvertfall! Lørdag, dagen itte, måtte me opp grytidlig for å spille to kampen i St. Cloud. Me tapte begge.. Etter kampene kjørte meg, Cathy og Rollie te the Twincities, Minneapolis/St. Paul. Her møtte eg mine 3 brødre med damer, va på Mal of America og møtte Ingeborg. Kjekt igjen! Spesielt å se Ingeborg. Eg sov hos hu i hennas gigantiske hus (med heis), så me fekk snakka masse åså viste hu meg litt rundt i St. Paul. Herligt å henga med et kjent fjes igjen:)

3 kommentarer:

Line sa...

ååh! så kjekt!!
Har venta lenge på at du sko skriva någe om skolestart å sånn nå! Virke så du har fått deg masse nye venner å sånn, å d e kjempe bra! = D
Å i følge bilde, så har du ennå ikkje blitt feit!! ;) d e jo bra då!! ;)
hehe! kosa deg videre!
klem fra Line <3

Anonym sa...

Jeg må nesten sende en hilsen, sånn at du vet at jeg og har blogg nå ;) Hehe..
Min er i forbindelse med et fag på skolen da, men.. Den kan brukes til andre ting forde :)

Veldig bra å lese at du har det bra der borte :) Du er utrolig heldig :)
Håper på å kunne holde kontakten litt her, så får jeg litt oppdatering på hvordan du har det og hva som skjer :)

Du får kose deg videre :)

Camilla sa...

Ingrid :D
Åh, det hørres så enormt kjekt ut der borte! Du oppleve jo någe fantastisk kver dag jo! eg e misunnelig, haha ;P

Her hjemma slite me oss gjennom travle uker og glede oss virkeligt te høstferie! Bare 9 dager igjen te cruise, hehe :)

Men fortsett å skriv på bloggen, det e så kjekt å lesa! Så får du kosa deg masse videre og så snakkes me! <3
- Gram